Boekbespreking: Enterprise Social Technology

Eerst de early adopters, dan de kinderen, dan is iedereen die je kent, eindelijk bedrijven. Is dat niet de gebruikelijke verspreiding patroon van een nieuwe technologie? Pc’s, e-mail, instant messaging en nu social media zijn allemaal opgepikt door bedrijven als werknemers in toenemende mate verwacht dat zij beschikken over de tools die ze gewend aan het werken met te hebben.

Mobiliteit; Hands-on met de Samsung Galaxy S7 Edge op Republic Wireless: Een betere Wi-Fi te bellen ervaring, First Take: Een stoere Android tablet voor veeleisende omgevingen, mobiliteit, Hands-on met de Plantronics BackBeat GO 3 en Voyager 5200 headsets: perfect voor de nieuwe Apple iPhone

In Enterprise Social Technology, serial entrepreneur en consultant Scott Klososky (en de menigte die hem hielp de bron van het boek) is bedoeld om bedrijven te helpen begrijpen hoe sociale media te gebruiken om een ​​echt verschil maken voor hun bedrijven te maken.

Ik wil de discussie over de vraag of de CEO moet worden tweeten of de organisatie het ontwikkelen van een Facebook fan page “te verplaatsen, schrijft hij in de inleiding Nou, goed. Er is geen punt in deze dingen beginnen alleen maar om modieuze kijken en dan niet hebben van systemen in plaatsen om hen te steunen Wat kon maken een bedrijf te kijken dommer dan een Facebook-pagina dat de corporate logo en een bos van bumf heeft -., maar is niet bijgewerkt sinds de eerste twee posten zes maanden geleden zijn geüpload?

Intent op te nemen – en uit te breiden op – zijn eigen advies, Klososky ‘crowdsourced’ dit boek: hij schreef een gedetailleerd overzicht, gepost online, en vervolgens uit de verzamelde horden bij CrowdSpring, pakte drie potentiële schrijvers voor elk hoofdstuk. Klososky en zijn uitgever pakte de versie die zij het beste vonden en geassembleerd het boek van deze hoofdstukken, samen met de eerste en de laatste secties die Klososky schreef zelf. Elk vervolgens bewerkt het hele boek. Ze crowdsourced ook de cover ontwerp en de publiciteit plan, suggesties waarvoor ze onder meer aan het eind van het boek. (Er wordt geen melding gemaakt van de website van het Verenigd Koninkrijk in het plan, we hoorden over het boek van de gebruikelijke route van het versturen van een persbericht.)

Een groot deel van de adviezen in dit boek is het gezond verstand: niet overdrijven de reclame, bedenken welke diensten u wilt gebruiken, zorg ervoor dat ze worden meegenomen in uw website, maatstaven voor succes bedenken van tevoren, zodat je kunt zien precies hoe goed de campagne aan het doen is op het voldoen aan uw zakelijke doelstellingen. U kunt 3,7 miljoen Twitter-volgers, maar als geen van hen geworden klanten, wat is het punt? Het is belangrijk, Klososky zegt te begrijpen waarom je dingen doet, niet alleen hoe. Langs de weg, citeert hij veel gedetailleerde voorbeelden van de manier waarop verschillende bedrijven – waaronder Intel, Pampers en United Airlines – hebben dezelfde problemen beheerd. Later hoofdstukken bespreken ook kwesties van veiligheid, reputatie en de ontwikkeling van proefprojecten, en een aantal voorspellingen.

Eén van deze voorspellingen is Klososky overtuiging dat de ratings systemen uit te breiden van die voornamelijk bedrijven om personen op te nemen en te worden alomtegenwoordig. Dit is het ene moment in het boek waar zijn deskundigheid hapert.

Het zal een zeer [zijn nadruk] andere wereld als we allemaal dienstverleners kunnen beoordelen, en niets dan goeds zal op de lange termijn te komen van dit. “Niets dan goede? Heeft hij online de laatste tijd?

Enterprise Social Technology; Scott Klososky; Greenleaf Book Group Press; 280pp; ISBN: 978-1-60832-086-8, £ 12,50

Wendy M Grossman

Hands-on met de Samsung Galaxy S7 Edge op Republic Wireless: Een betere Wi-Fi bellen ervaring