Apple iPod (30 GB) review

Design, Dit is gewoon de best ontworpen MP3-speler die we hebben gezien tot nu toe. En het is op dit moment de kleinste harde schijf-gebaseerde speler in de wereld (de oude iPod komt op de tweede), meet 10.4cm met 6,1 cm bij 1.85cm. Als gevolg van de hogere capaciteit harde schijf, deze 30GB versie weegt 17,6 g meer dan de andere nieuwe modellen, maar op 176g, het is nog steeds ongeveer 9g lichter dan de oude iPod. Met zijn afgeronde hoeken en de geringe afmetingen, de nieuwe iPod is nog pocket-vriendelijk en esthetisch dan zijn voorganger;. De blauw-witte display met achtergrondverlichting maatregelen 2in. diagonaal en heeft een hogere resolutie (160 bij 128 pixels), zodat scherpere graphics. Het scroll-wiel op de onderste helft van het apparaat balanceert het scherm visueel. In tegenstelling tot de eerdere iPod scroll-wielen, is het niet draaien. In feite, alleen bewegende delen van de speler zijn de verschuifbare vergrendelknop aan de bovenkant en de harde schijf in de behuizing. Het scroll-wiel heeft dezelfde versnelde scrollen van de vorige modellen, dus we waren in staat om zweep door middel van enkele duizenden nummers in enkele seconden en manoeuvreren met een nauwkeurigheid tussen de individuele nummers. Een ongelabelde multifunctionele knop in het midden van het scroll-wiel fungeert meestal als de draaiknop, tussen het scherm en de scroll-wiel zijn vier knoppen:. Terugspoelen, Menu (die ook beweegt u één niveau tijdens de navigatie), Play / Pause / Power and Fast-Forward, die allemaal bereikbaar zijn met uw duim als je houdt het apparaat. U kunt van hun oranje achtergrondverlichting zetten (samen met de achtergrondverlichting van het display) om energie te besparen, of zet deze in te schakelen wanneer u de knop te drukken. Alle zes frontpaneel, zijn ongelooflijk touch-sensitive – ze lijken bijna te reageren op in plaats van warmte dan druk. Gelukkig, de vergrendelknop voorkomt dat per ongeluk activeren;. In tegenstelling tot de eerdere iPod, die een standaard FireWire-poort op de top aanbevolen, de nieuwe iPod heeft een sleuf aan de onderzijde voor aansluiting op een eigen kabel of een docking station (een sleufbeveiliging is inbegrepen) . Het apparaat wordt geleverd met een FireWire-kabel, en voor Windows-gebruikers zonder een FireWire-poort, een £ 15 USB 1.1 / 2.0-kit is het gebouw beschikbaar zijn in juni (alleen Windows) .; de 15GB en 30GB versies worden geleverd met een afstandsbediening, een docking cradle en een zaak. De afstandsbediening is dezelfde als de oudere modellen hadden, betrouwbaar clips op textiel of zak bandjes met een veerbelaste hoekmechanisme. De besturing verbinding met het apparaat via zowel een normale hoofdtelefoonaansluiting en een ander klein aansluiting voor externe opdrachten. Dit ontwerp lost het probleem op sommige eerdere iPods hadden met hun hoofdtelefoon / externe verbindingen, die gepaard kan gaan met grote gevolgen;. De cradle plaatst de speler in een hoek. Het omvat een line-out uitgang voor directe aansluiting op een stereo-installatie, het omzeilen van de iPod volume circuit (die, zoals elke audiofiel zal u vertellen, degradeert geluid ooit zo iets). Kabels hechten aan de iPod rechtstreeks of via de wieg, dus je kunt nog steeds de speler aan te sluiten op een computer als je de wieg thuis te laten.

Kenmerken; De iPod afspelen functies zijn allemaal toegankelijk en programmeerbaar van het hoofdmenu. U kunt bladeren door nummer, artiest, album, genre, playlist of componist. En de On The Go-functie – onze favoriet Daarnaast – stelt u in staat om een ​​nieuwe afspeellijst te maken, zelfs wanneer de iPod niet is aangesloten op een computer; Een nieuwe smart-afspeellijst functie kunt u een song waardeert terwijl het spelen.. Rating is op een schaal van 1 tot 5 sterren, met een hogere rating nummers vaker tijdens shuffle. Als je op een Mac, kunt u ook songs waardeert vanuit iTunes. MusicMatch gebruikers niet over deze rating-systeem, dus ze zullen moeten wachten op de verwachte Windows-versie van iTunes. Nog een grote playlist functie: u kunt instellen welke update van iTunes (Mac) of MusicMatch (Windows) playlisten – een mooie combinatie van gemak en controle; Spreken van synchronisatie, deze iPod integreert beter met MusicMatch dan zijn voorganger deed.. Zodra u het apparaat laten vallen in de houder, MusicMatch start bijna net zo snel als iTunes doet voor Mac-gebruikers, en als je wilt, kan het automatisch synchroniseren van de iPod naar uw muziekcollectie. Zowel iTunes en MusicMatch kan AAC-bestanden van uw cd’s. De iPod behandelt hen als MP3-bestanden, maar de AAC-bestanden beter op dezelfde bitrate klinken. De speler ondersteunt ook WAV / AIFF en spoken-word Audible-bestanden. De applicaties kunnen songs resamplen naar een bepaalde bitsnelheid, toe te passen volume leveling (ook bekend als normalisatie), en digitaal songs te verbeteren, terwijl deze over te dragen;. Sommige mensen willen de iPod gebruiken om muziek tussen meerdere computers te delen. Dat kan, maar het is niet gemakkelijk. Synchroniseren naar MusicMatch of iTunes is mogelijk met slechts één machine. Maar er is een aantrekkelijk alternatief. We waren in staat om MP3-bestanden van de iPod te kopiëren naar de harde schijf van een tweede computer door te draaien op ‘View Verborgen bestanden en mappen’ en surfen op de interne mappen van de iPod in Mijn Computer totdat we de muziek gevonden. Mac-gebruikers kunnen hetzelfde doen als ze ResEdit installeren. Echter, wanneer we de iPod weer verbonden met de primaire machine, het apparaat zou niet mounten als een station of aan te sluiten op MusicMatch totdat we resetten,. Aan de andere kant, de iPod heeft geen probleem het transport van data bestanden tussen computers (Mac of pc ) wanneer u activeren Enable FireWire schijf. In deze benadering, de iPod mounts als een data-schijf, maar het verbergt muziekbestanden in de standaardmodus; Hoewel Apple geen melding van maakt, kan de nieuwe iPod line-in audio op te nemen – in mono via de hoofdtelefoonaansluiting, en. in stereo via de aansluiting op de cradle. Echter, kunt u opnemen voor slechts 6 seconden per keer. Apple zou deze opname functie toe te voegen in alle ernst later met een firmware-update, maar kon geen commentaar geven op die mogelijkheid;. Nog drie extra behandelt, met inbegrip van een wekker die kan piepen of speel het lied van uw keuze door middel van een stereo-installatie, drie wedstrijden ( baksteen, Parachute en Solitaire) en de mogelijkheid om muziek van de harde schijf van de iPod af te spelen, terwijl het is aangesloten op uw computer (zodat u uw muziekcollectie vanaf schijf van uw computer kunt verwijderen om ruimte vrij te maken).

Uitvoering; De nieuwe iPod klinkt geweldig – Apple zal de signaal-ruisverhouding niet vrijgeven, maar onze oren peg het op meer dan 90dB. Het is meer dan luid genoeg, zelfs door onze grote proef koptelefoon, het uitvoeren van 30mW per kanaal. Het geluid is zelfs schoner komen door de slede line-out uitgang, waardoor het apparaat volume wordt gepasseerd;. Apple beweert dat de interne Li-ion batterij duurt 8 uur, maar dat is met de toets achtergrondverlichting en de equalizer uitgeschakeld en het volume beperkt tot 50 procent. Bij intensief gebruik, waarbij veel van de achtergrondverlichting en On The Go playlist creatie, ons testexemplaar duurde ongeveer 6 uur. Apple heeft echter loste het oude iPod-batterij probleem (het leven van de niet-vervangbare batterij gedaald tot 1-3 uur na ongeveer een jaar van gebruik) met een bijgeleverde firmware upgrade. De batterij wordt opgeladen in ongeveer 2 uur en 40 minuten, met of zonder de houder van een FireWire-poort of de vierkante witte stopcontact adapter die wordt meegeleverd met de iPod;. MP3-bestanden overgebracht via FireWire rond 3.3MB per seconde van Macs en Windows machines, wat betekent dat u alle 10GB kunt invullen in minder dan een uur.

Microsoft Sprightly, Take Ten eerste: Maak boeiende content op uw smartphone

Xplore Xslate D10, First Take: Een stoere Android tablet voor veeleisende omgevingen

Kobo Aura ONE, First Take: Groot-screen e-reader met 8GB opslagruimte