AT & T Nokia Lumia 1020 review: De beste Windows Phone ooit gemaakt

Ik deelde een aantal van mijn eerste, de ervaringen met de Nokia Lumia 1020, en enkele vroege; foto’s gevangen rond Seattle. Na een week heb ik terug de evaluatie-eenheid en, kocht mijn eigen Lumia 1020. Na twee volle weken met de Nokia Lumia 1020 is het gemakkelijk voor mij om te zeggen dat het is de beste Windows Phone-apparaat dat ik heb gebruikt in de afgelopen drie jaar.

Hardware

Nokia Lumia 1020: Ongeëvenaard camera ervaring in een groeiende Windows Phone markt Photo shootout: Nokia Lumia 1020, PureView 808, Lumia 925, HTC One en iPhone 5; Nokia Lumia 1020 aangekondigd, geavanceerde 41 megapixel camera op $ 300 contractprijs; Nokia Lumia 1020: OIS, 2GB RAM, en foto’s van het apparaat onthuld; Nokia Music + lanceert in de VS voor $ 3.99 per maand, Microsoft Windows Phone 7 Technical Preview: Een definitieve gids

In juli 2010 heb ik de definitieve gids voor de Windows Phone 7 Technical Preview en ik kan me nog goed herinneren hoe ik onder de indruk was met de verfrissende gebruikersinterface van Windows Phone. Ik blijf blij met de metro UI en het gebruik van de Live-Tiles te zijn, het biedt nog steeds iets anders dan de iOS en Android.

Nokia voor het eerst uitgebracht van de Nokia N9 in september 2011, kort gevolgd door de Nokia Lumia 800. Mensen waren onder de indruk van de nieuwe Nokia design met gebogen glas, het gebruik van polycarbonaat plastic in de schelp, een levendige kleuren selectie en een focus op imaging. De meeste Lumias hebben vandaag deze zelfde basis design features en Nokia is steeds herkenbaar als gevolg van hen.

Smartphones, iPhone 7: Waarom ik ga eindelijk groot met model van dit jaar, Apple, Leuk of niet, Apple heeft echt de ‘moed’ nodig om verouderde technologie te dumpen; mobiliteit; In nieuwe beweging, zal Apple niet opening onthullen weekend iPhone 7 verkoop, mobiliteit; Hands-on met de Samsung Galaxy S7 Edge op Republic Wireless: een betere Wi-Fi bellen ervaring

Als je gewoon kijkt naar de voorkant van de Lumia 1020 dan kan je hem verwarren met een Lumia 920 of 928. U kunt het verschil direct vertellen wanneer je hem oppakt al omdat de 1020 is 27,4 gram (0,97 ounces) lichter. Terwijl een ounce niet klinkt als veel, kun je het voelen bij het vasthouden van de apparaten in de hand side-by-side. Ik zeg niet dat de Lumia 920 te zwaar was, maar het had meer gewicht dan de meeste andere moderne smartphones.

Ik ben erg blij dat Nokia ging met matte afwerking op alle drie de kleuren van de Lumia 1020. ik eerder had een glanzend witte Lumia 900 en glanzend rood Lumia 920 en ik belandde putting soft touch shell cases op deze apparaten te helpen verbeteren mijn grip op hen. De glanzende afwerking leek ook te krassen vrij gemakkelijk, terwijl ik ze niet zo ver merk wel aan de matte finish. Persoonlijk vind ik dat de matte afwerking geeft ook de Lumia lijn een beetje meer premium look en feel. De gele 1020 heb ik ziet er geweldig uit met de zwarte knop en de camera accenten ook.

De Lumia 1020 is de eerste Windows Phone te komen met 2 GB RAM en terwijl Windows Phone goed doet met vrij lage specs, heeft de toegenomen RAM helpen met camera en gaming functies. Het display ziet er geweldig uit met 1280×768 resolutie in 4,5 inch en AMOLED ClearBlack technologie. Nokia doet een fantastische job met hun displays en ik heb nul klachten over de Lumia 1020, ook al zijn andere Android-apparaten hebben een hogere resolutie.

Er zijn vele artikelen en vergelijking met betrekking tot de Lumia 1020 camera, maar ik beveel u de uitstekende analyse van Steve Litchfield lezen in zijn camera functie artikel en in zijn 808 PureView vs Lumia 1020 vergelijking. Brian Klug neemt ook een gedetailleerde kijk op de camera en camera grip accessoire.

De camera is absoluut fantastisch en terwijl de Xenon flitser lijkt niet zo goed als op de 808 PureView uit te voeren, het is beter dan nog steeds uit andere moderne smartphones. De camera module is groot op de Lumia 1020 en als mobiele fotografie is niet zo belangrijk voor je dan zou ik niet de 1020 aanraden omdat je een compromis over de grootte. Aan de andere kant, krijg ik moe van het zien blurry, slechte kwaliteit foto’s gedeeld door familie en vrienden en ben eigenlijk een beetje triest wanneer die crappy foto’s zijn de enige herinneringen die zij hebben van die momenten. De Nokia Lumia 1020 kunt u die momenten vast te leggen en hen herinneren in levendige duidelijkheid later terwijl nog het geven u een zeer functionele smartphone-ervaring.

Voel je vrij om te controleren mijn volledige beeldresolutie monsters op Flickr. De meeste van deze werden genomen in de automatische modus met de Pro Camera nut. Ik ben van plan om veel meer tijd besteden aan het leren van de ins en outs van de camera met behulp van de tutorials en ben zeer tevreden met de prestaties. Het doet er niet zo goed van foto’s als de Nokia 808 PureView ik moest doen, maar het OS is veel meer bruikbaar en ik hou van de editing tools op de telefoon.

Nokia is ook een leider in de mobiele telefoon video, die sommige mensen vaak vergeten. Hun video stabilisatie is ongeëvenaard in de smartphone wereld en het systeem in de 1020 is nog geavanceerder dan wat we zien in de 920, 925 en 928. De stereo audio-opname is ook vrij geweldig en je kunt naar een concert en echt vast te leggen de ervaring om later te delen met familie en vrienden.

Ik zal bespreken een aantal Nokia-software verbeteringen een beetje later, maar er is een volledige suite van Nokia applicaties beschikbaar te maken met de camera en Microsoft nu ook kunt u aangeven welke camera hulpprogramma wordt gestart wanneer u op en houd de fysieke cameraknop. De nieuwste camera hulpprogramma heet Nokia Pro Camera en de Lumia 1020 is het eerste toestel om deze software te krijgen. Nokia Pro Camera kunt u foto’s vast te leggen in de automatische modus of neem de volledige controle over de belichting, sluitertijd, ISO-instellingen, witbalans, en focus. Ik ben opgewonden om te gebruiken en te leren van mijn Lumia 1020 en de tutorials als ik probeer om een ​​betere mobiele fotografie.

Nokia Smart Camera gelanceerd op de Nokia Lumia 925 en werkt vergelijkbaar met Zoes op de HTC One. In plaats van het vastleggen van korte videoclips en het extraheren van foto’s, Smart Camera vangt een reeks foto’s in de burst-modus en dan laat je die foto’s te gebruiken om de beste er een te krijgen, voeg bewegingseffecten, ongewenste objecten te verwijderen, en kies de beste gezicht voor elke persoon in een groep schot.

U vindt er ook cameralenzen en hulpprogramma’s van Nokia genaamd Panorama, Glam Me Lens, Creative Studio, PhotoBeamer en Cinemagraph. De nutsbedrijven bieden interessante manieren om vast te leggen en uw afbeeldingen te bewerken, zodat je leuke dingen te delen kunnen creëren. Ik was ook erg blij om te zien Nokia voegen een video trimmer en YouTube upload klanten zoals ik heb vragen over voor maanden. Ik wil video van de gebeurtenissen vast te leggen, maar dan gewoon uploaden en delen geselecteerde delen van de video’s en tot nu toe was er geen werk op de video-editing ervaring in Windows Phone.

Samen met de hardware, in de typische Nokia mode zul je een paar coole accessoires ontworpen voor de AT & T Nokia Lumia 1020. Ik kocht een zwarte Camera Grip op de AT & T-winkel en vervolgens Nokia leende me een zwarte Wireless Charging Cover uit te testen te vinden. De Camera Grip is verkrijgbaar in geel, zwart of wit, terwijl de Wireless Charging Cover is zwart of geel. De Wireless Charging Cover is nog steeds moeilijk te vinden in de winkels. Beide zijn vergelijkbaar doordat zij grote ronde openingen voor de camera module met de vier hoeken aanbrengen via kanten aan het deksel en greep op de 1020 beveiligen.

De Camera Grip is een beetje meer geavanceerde, maar toch redelijk geprijsd op $ 59,00. Voor deze prijs krijg je een 1020 mAh batterij en fysieke camera knop op een grotere eindstuk. Nokia’s website staat kunt u tot 285 meer foto’s of een extra 48 minuten video met de Camera Grip attachment. Wanneer u schuif je 1020 in de plaats, krijg je het gevoel dat je telefoon is zeker meer dan de camera telefoon in deze modus als de microUSB-poort maakt de verbinding. Er is ook een universele statiefaansluiting aan de onderzijde van de camera grip om u te helpen vast te leggen constante hoge resolutie opnamen.

Binnen de Wireless Charging Cover kunt u zien op metaal contacten waar die op de achterkant van de 1020 een verbinding maken, zodat het inwendige van de Charging Cover vergemakkelijken Qi opladen. Met het opladen van platen thuis en op het werk, heb ik uitgegroeid tot een grote fan van draadloos opladen als gevolg van het gemak en de mogelijkheid om te helpen opruimen van een draad puinhoop.

Ik heb een paar keer geschreven over de fantastische toegevoegd door Nokia voor Windows Phone eigenaars waarde. De Lumia 1020 verder met software en dienstenaanbod zoals; Nokia Music +, de HERE Maps suite (Stad Lens, Drive +, Maps, en Transit), Nokia Aanhangwagens, Ringtone Maker, AccuWeather, en nog veel meer.

Nokia is het verstrekken van een aantal extra hulpprogramma’s op de Windows Phone lijn, met inbegrip van opslag controle, Dolby audio-ondersteuning, touch gevoeligheid instellingen, en nog veel meer. We zien nu een aantal fantastische functies van de Nokia N9 MeeGo-apparaat, zoals de mogelijkheid om te verdubbelen tap op het scherm om het apparaat en de mogelijkheid om te schakelen Glance wakker. Oogopslag kunt u de tijd en de telefoon staat op het display verschijnen als al het andere is uitgeschakeld. Dit omvat een Peek modus waar je je hand over de telefoon kan zwaaien om de status te tonen. Een laatste speciale functie is de mogelijkheid om uw beeldscherm kleurprofiel aan te passen.

Microsoft meldde onlangs zijn er nu meer dan 160.000 apps in de Windows Phone Store en voor mijn persoonlijke behoeften er zijn slechts een paar ontbreekt die ik gebruik op iOS en Android. Deze omvatten mijn bank (USAA), die was een van de eerste op Windows Phone en nu lijkt te vroeg te hebben opgegeven, MLB At Bat, Alaska Airlines, en Google-services zoals Google+. Er zijn alternatieven die werken prima voor Wijnbouw en Instagram met bijna ooit andere app gebruik ik al op Windows Phone. Bovendien, Halo: Spartan Assault, komt naar alle apparaten binnenkort.

41 megapixel camera

Als er een aantal ontbrekende apps, zorg dan dat je te weten komen over mobiel geoptimaliseerde websites. Alaska Airlines bereikt om me op een recente reis toen ik klaagde over een gebrek aan Windows Phone ondersteuning om mij te informeren dat hun mobiele website kunt u incheckt, verandert uw stoel, en zelfs gebruik maken van uw telefoon weer te geven als uw boarding pass. De website is uitstekend en voldoet aan mijn behoeften voor die specifieke service.

Tijdens de Lumia 1020 lancering hoorden we ook dat Flipboard, Path, Vine, en anderen kunnen worden binnenkort. Ik veronderstel dat de krimpende app kloof zal snel verdwijnen en dan besluiten de aankoop zal naar beneden komen om de OS user experience en de beschikbare hardware.

Er is geen twijfel dat de Nokia Lumia 1020 is de beste Windows Phone-apparaat ooit gemaakt. Het kan nog steeds niet voor iedereen, omdat de grootte is belangrijker dan een serieuze camera om een ​​aantal mensen. Ik heb absoluut geen spijt tot nu toe in de overgang van een Verizon, iPhone 5 aan de Lumia 1020, en ontdek nieuwe functies met de camera dagelijks.

De klachten over de prijs worden gemaakt zonder reden. De 32GB iPhone 5, een model bijna een jaar oud, is geprijsd hetzelfde als de Lumia 1020 onder contract en is nog zonder contract. Als je kijkt naar de krachtige camera in de Lumia 1020, is het gemakkelijk om de premium prijs te rechtvaardigen en ik gewoon negeren degenen die proberen om te betogen over de prijs omdat ze niet het vergelijken van appels met appels.

iPhone 7: Waarom ik ga eindelijk groot met model van dit jaar

Leuk of niet, Apple heeft echt de ‘moed’ nodig om verouderde technologie te dumpen

In de nieuwe beweging, zal Apple niet onthullen openingsweekend iPhone 7 sales